zondag 12 augustus 2012

wol in veel verschillende vormen .

Update van de sok .
Het is prettig garen om mee te breien en ook al komen de
'patroontjes'  vrij snel terug is het niet saai om mee te breien .
Het wordt een leuke sok denk ik .  
Het is erg leuk om eens zelf te ondervinden dat het leuk
 is om met mijn zelfgeverfde wol te breien .


                                        
                                              
 Een donker blauwe col , Hij is van 2 kleurig naaldvilt gemaakt , donkerblauw en koningsblauw . Het is een mobius col . Op 2 plaatsen heb ik een extra reep naaldvilt vast gevilt .  Daar heb ik gaatjes in gemaakt met een scherp mesje. Dat geeft een leuk effect . Aan het eind van het viltproces kan je een mooie vorm in de col maken . en hem modeleren . Naar mate ik er weer meer maak lukt dat steeds beter . Leuk is dat dat je bij elk stuk weer nieuwe mogelijkheden ontdekt .   




 Nieuw is de gaten-shawl .   
Niet helemaal nieuw want ik heb er een aantal jaar geleden ook al een paar keer eentje gemaakt .
Ik wilde al een poosje weer eens van dit soort shawls maken ,maar het kwam er niet van.
Nu kwam er ook een reden voorbij om ze te gaan maken dus ik heb meteen de kans gegrepen om aan de slag te gaan .


Ze zijn leuk om te maken het is wel een precies werkje.
Het neerleggen is erg precies,vervolgens is het eerste rollen ook iets om heel voorzichtig te doen,
helemaal omdat ik deze wat fragiler heb gemaakt .
Dat vind ik mooi. 
Ze zijn dan ook binnen te dragen meer als sieraad op een 'saai' truitje.  
Wat ik ook leuk vind is om allerlei kleine stukjes kleur aan te brengen op de hoofdkleur .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten