donderdag 1 december 2011

Hoeden ............

Ik had al een poosje  ''Hoeden maken  '' op mijn planning staan,
daar moet je dan wel even de tijd voor nemen.
Een hoed maken doe je niet even zomaar . 
Als ik dan eenmaal met hoeden bezig ben vind ik het wel weer
erg leuk en kan ik niet meer stoppen !!!! 

Dus behalve deze paarse heb ik ook nog een blauwe hoed gemaakt .
Op deze donker paarse hoed heb ik nog wat vlakken van andere kleuren
paars/roze met naaldvilt toegevoegd . 
Ik heb een nieuwe manier van hoeden maken dan leg je de wol
een stuk dunner daardoor zijn ze lekker licht en soepel
en kan ik de plooien en vouwen maken tijdens het viltproces .   

                                               Omdat je de plooien er tijdens het vilten in maakt
                                                en hem zo op laat drogen zitten die er stevig in .

                            Op deze blauwe hoed heb een stuk zelf geverfde pongee zijde mee gevilt .
                                   Dat heeft een eigenwijs stuk wat niet vast wilde zitten
                                             maar dat geeft nu wel een heel leuk effect .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten