woensdag 21 december 2011

wollen wanten

Ik heb wanten gevilt , eindelijk !!
 Ik was het al zolang van plan maar ik nam de tijd er niet voor .
 Met de laatste opruimactie kwam ik de mal van de want weer tegen . 
Ik heb de mal op de tafel laten liggen .........in het zicht .  
Nadat ik op zondag en maandag aan het opruimen en weer inrichten was
 geweest van mijn winkel/atelier
na de laatste markt en de expositie die afgelopen is had ik dinsdag eigenlijk weer even zin in iets anders ......... het begon even onwennig want ik had ooit 1 paar voor mezelf gemaakt 
maar het lukte . ik heb een berg mooi geverfd naaldvilt dus dat is het probleem niet   

Het eerste paar is van turqoise/bruin/blauw geverfd naaldvilt . Een lap die ik pas nog heb ''her-geverfd'' in een restverf pan omdat ik de kleur wat flets vond . 
Hij is nu mooi geworden , een leuk paar winter wanten .

Het tweede paar is van een mooie paarse lap naaldvilt .
De versiering op de rug van de wanten vilt ik als eerste vast
en is bij elk paar anders .


Het laatste paar is van zwart naaldvilt ,
ook mooi maar moeilijk om te fotograferen .

Ik ben weer gelijk door de koudwatervrees van het wanten vilten heen .

Laat de winter maar komen !!

1 opmerking: